זה כבר לא סוד שבעולם שהופך ליותר ויותר דיגיטלי מיום ליום כולנו כבר יודעים כמה כוח יש לפרסום העסק ברשת. וכשמדובר בפרסום ברשת אפשרויות הפרסום שיש לגוגל להציע נמצאים במקום הראשון וללא תחרות. גוגל Ads מציעים כמה שיטות פרסום שונות ואחת מהשיטות המרכזיות היא באמצעות פרסום באנרים לעסק.
על מנת שתוכלו להפיק את מירב התוצאות מפרסום העסק שלכם בגוגל באמצעות באנרים ובאמצעות קמפיין Remarketing (הצגת הבאנרים רק למי שביקר באתר שלכם) חשוב לבצע את הבחירות הנכונות. במדריך הקודם לימדנו אתכם איך לבחור גודל באנרים לגוגל והיום אנחנו נלמד אתכם מהם סוגי הבאנרים ואיך לבחור את סוג הבאנרים המתאים לקמפיין הפרסום שלכם.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
באנרים סטטיים
סוג הבאנרים הנפוץ ביותר הוא באנר סטטי. באנר סטטי הוא בעצם תמונה רגילה שלא מכילה אנימציה ומגיעה בפורמט GIF, JPG או PNG. אחת הסיבות לכך שבאנרים סטטיים כל כך נפוצים היא בגלל שמרבית המעצבים לא יודעים לעבוד עם אנימציה סיבה נוספת היא בגלל ההגבלות השונות שיש לגוגל לפרסום של באנרים עם אנימציה. שוב לציין שכאשר עיצוב הבאנר הוא מקצועי אז ניתן להשיג תוצאות חיובית גם עם באנר סטטי וגם בבאנר עם אנימציה. מתחת תוכלו לצפות בכמה דוגמאות לבאנרים סטטיים.
באנרים עם אנימציה
אז אחרי שסיימנו לדבר על באנרים סטטיים הגיע הזמן לדבר על באנרים עם אנימציה. קיימים סוגים ופורמטים שונים המאפשר ליצור באנרים עם אנימציה. מתחת נציין את סוגי הבאנרים המונפשים הפופולריים כגון: פלאש (Flash), HTML5 ובאנר עם אנימציה פשוטה בפורמט GIF.
באנרים מונפשים בפלאש
לפני כעשור פלאש (Flash) הייתה אחת הטכנולוגיות הנפוצות ביותר לעיצוב באנרים מונפשים ולבניית אתרים. עם ההתפתחויות בטכנולוגיה המצב השתנה ונכון להיום כבר לא משתמשים בפלאש לעיצוב באנרים. גוגל החליטו באופן גורף להפסיק את התמיכה לפלאש בגוגל Ads/Adwords והם אפילו הכריזו ששימוש בפלאש יכול להשפיע לרעה על הקידום האורגני של האתר.
הסיבות העיקריות לכך שגוגל החליטו להפסיק את התמיכה בפלאש הם בגלל שלא ניתן לצפות בקבצי פלאש בטלפון הנייד ובשביל לצפות בקבצי פלאש במחשב הביתי יש צורך בתקנת Adobe Flash Player ועדכון של התוכנה לעיתים קרובות. במקום פלאש הגיע התחליף של HTML5 ונרחיב על כך בפסקה הבאה.
באנרים ב-HTML5 עם אנימציה
אם אתם מעוניינים בבאנרים עם אנימציה מורכבת אז באנרים בפורמט HTML5 הם הבחירה הנכונה עבור העסק שלכם. בעבר היינו יוצרים באנרים עם אנימציה בפלאש וכאשר ספקי הפרסום ברחבי הרשת הפסיקו לתמוך בבאנרי פלאש התחליף שהגיע היה HTML5. באמצעות HTML5 נוכל ליצור באנרים עם אנימציה מרהיבה באותו רמה של באנרים בפורמט פלאש.
אחד החסרונות הגדולים של באנרים בפורמט HTML5 הוא שיותר קשה להתנהל איתם. באנר HTML5 מגיע בתוך קובץ ZIP בצורה הדומה לאתר אינטרנט, ולמרות שניתן להעלות את הקובץ לגוגל בקלות זה יכול להפוך לתהליך מסובך אם אתם מעוניינים להעלות את הבאנר גם לאתר שלכם באופן ידני.
באנרים עם אנימציה פשוטה בפורמט GIF
סוג הבאנרים האחרון שיש לנו להציג לכם כעת הוא באנרים עם אנימציה בפורמט GIF. באמצעות תוכנת פוטושופ (Photoshop) ניתן ליצור באנרים עם אנימציה מורכבת ובאיכות גבוהה בפורמט GIF. ולמרות שנוח מאוד לעבוד עם באנרים בפורמט GIF גוגל מגבילה את גודל הבאנר ל-150kb ובגודל הזה לא ניתן ליצור אנימציה מורכבת. לגוגל יש מגבלה נוספת לכמות הפריימים שניתן להכניס בכל שנייה של אנימציה והם גם נוהגים יותר לחסום באנרים עם כפתור מהבהב כאשר הוא מגיע בפורמט GIF.
השימוש בפורמט GIF מתאים בעיקר לאלו מכם שמעוניינים ליצור באנר עם אנימציה מאוד פשוטה כמו למשל טקסט מתחלף אות טקסט מהבהב.
אז באיזה סוג באנר כדאי לבחור?
לאחר ההסבר הארוך בואו ונדבר תכלס באיזה סוג באנר לבחור. אחת השאלות הנפוצות היא האם לבחור בבאנר עם אנימציה או בבאנר סטטי? ולצערנו אין תשובה חד משמעית. התחום של פרסום העסק באמצעות באנרים הוא תחום של ניסיון וטעייה. בשביל לדעת מה עובד יותר טוב יש צורך להעלות באנר עם אנימציה ובאנר סטטי ולבחון איזה סוג באנר נותן תוצאות יותר טוב. אם מדובר בפעם הראשונה שאתם מפרסמים בגוגל אז עדיף להשתמש בבאנר סטטי ולהשאיר את הניסויים לאחר שתצברו מעט ניסיון בתחום.
לאחר שהחלטתם על באנר סטטי או באנר עם אנימציה ההחלטה פשוטה. אם אתם מעוניינים בבאנר סטטי אז אין צורך להרחיב בנושא ואם אתם מעוניינים בבאנר עם אנימציה אז תוכלו לבחור בין באנר בפורמט HTML5 לבין באנר בפורמט GIF. באנר בפורמט HTML5 מתאים יותר לאלו מכם המעוניינים באנימציה מורכבת (המחיר של באנר ב-HTML5 בדרך כלל גבוהה יותר מבאנר רגיל) ולעומת זאת אם אתם מעוניינים באנימציה פשוטה כמו טקסט מתחלף או כפתור מהבהב אז תוכלו לבחור בבאנר עם אנימציה בפורמט GIF.
אנחנו מקווים שהצלחנו לפשט את התהליך של בחירת סוג הבאנר ואם אתם מעוניינים בשירותי עיצוב באנרים ואתם זקוקים לעזרה בבחירת סוג הבאנרים תשאירו פרטים מתחת ונשמח לסייע.
עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!
אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
יוחאי ירמיהו
עוסק בתחום של עיצוב גרפי ובניית אתרים למעלה מעשור. מתמחה בתחום של עיצוב באנרים ומודעות לפרסום בגוגל ובפייסבוק ומתמחה בתחום של פיתוח אתרים ודפי נחיתה מ-0 באמצעות וורדפרס.
איפשהו בדרך עשיתי גם תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה, הנדסאי תעשייה וניהול עם התמחות בשיווק אם זה מעניין מישהו.
אם אהבתם את המדריך לגדלי באנרים ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
באנר (Banner) משמש כאחד הכלים החזקים ביותר עבור פרסום לעסק באופן ממומן או אפילו דרך האתר. במדריך הבא תוכלו ללמוד מה זה באנר ומה השימושים שלו.
אחרי שהבנתם איך לבחור את סוג הבאנרים ההחלטה הבאה שתצטרכו לבצע היא בחירת גדלי הבאנרים. במדריך הבא תוכלו ללמוד כל מה שאתם צריכים לדעת בשביל לבחור גדלי באנרים לגוגל.
כאשר אתם מפרסמים את העסק באופן ממומן באמצעות גוגל או פייסבוק מומלץ לעשות שימוש בדף נחיתה מקצועי שישפר המרות. במאמר הבא ניתן לכם כמה טיפים לבניית דף נחיתה מקצועי.
רוצים לפרסם את העסק באתרי המדיה החברתית? במאמר הבא תוכלו לצפות בכל גדלי התמונות לאתרי המדיה החברתית הפופולריים כגון: פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, פינטרסט אינסטגרם ועוד...
באנרים הם אחד מאמצעי הפרסום המובילים שקיימים בעולם הדיגיטלי. אם יש לכם אתר עם כניסות בואו ללמוד איך להוסיף באנרים לאתר ולשפר המרות באופן משמעותי ובחינם.