אם הגעתם למאמר שמסביר מה זה מיתוג אז סביר להניח שאתם עסק חדש שזקוק למיתוג או עסק ותיק שרוצה למתג את עצמו מחדש. מיתוג לעסק הוא התהליך הראשוני שבו יוצרים את הלוגו לעסק ואת כל האלמנטים הגרפיים שיעזרו לשווק את העסק שלכם בזירה הדיגיטלית ובעולם האמיתי. חברות מיתוג ועיצוב (בדרך כלל היקרות יותר) מכניסות לתוך התהליך גם בניית אסטרטגיה שיווקית, יצירת זהות לעסק, יצירת שפה מיתוגית ובידול מהמתחרים. בהמשך נדבר קצת יותר לעומק על מה זה מיתוג ואיזה סוג מיתוג מתאים לעסק שלכם.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
אז מה זה בכלל מיתוג?
בתקציר המאמר נגענו בקצה המזלג של "מה זה מיתוג" וכאן ננסה לחדד יותר את העניין. נציין שחברות שונות ומעצבים שונים רואים את התהליך של המיתוג בצורה שונה. סוג אחד של מיתוג יכלול את החשיבה של בחירת שם לעסק, יצירת אסטרטגיה ושפה מיתוגית (שפה מיתוגית זה בעצם לשמור על אחידות בכל העיצובים הגרפיים של העסק), יצירת בידול מהמתחרים ועוד כל מיני דברים בסגנון… בגדול זה טוב ויפה אבל זה מתאים בעיקר לעסקים גדולים עם תקציבים מנופחים שיכולים להשקיע כמה עשרות אלפי שקלים בתהליך.
אז במקום לדבר על אסטרטגיות, בידול, שפה מיתוגית וכל מיני מונחים מנופחים נוספים נדבר על המיתוג המעשי שלא מאכיל אתכם בכפית ולא כולל את בחירת השם לעסק, אסטרטגיה, בידול וכל השאר, במקום זה נעסוק במיתוג מנקודת המבט המעשית של העסק. בסוג זה של מיתוג אתם תצטרכו לדעת פחות או יותר מה אתם מחפשים ואילו סוגי עבודות אתם צריכים. סוג זה של מיתוג הרבה יותר זול מהמיתוג המורכב יותר ולעיתים גם התוצאות הגרפיות יהיו טובות יותר מהחברות שגובות מחירים מופקעים שבעלי עסקים קטנים לא יכולים להרשות לעצמם.
מיתוג בדרך כלל הוא מונח שכולל יצירה של מכלול אלמנטים גרפיים שהעסק צריך כעת ויצטרך בעתיד. מדובר על עיצוב לוגו לעסק, עיצוב כרטיסי ביקור, חתימה למייל, נייר מכתבים, פליירים, פוסטרים, שלט לחנות, מודעות, עיצוב מעטפה, עיצוב תמונת נושא לפייסבוק וכו'… חבילות המיתוג היותר רציניות לעסקים מבוססים יכללו גם את הצד הדיגיטלי ואת השירותים של בניית אתר בוורדפרס, בניית עמוד נחיתה, עיצוב באנרים לגוגל, עיצוב מודעות לפייסבוק וזה רק חלק קטן מהאלמנטים הגרפיים שניתן ליצור לעסק בהתאם לדרישות ולצרכים שיש לו כעת ושיהיו לו בעתיד.
איך עובד תהליך המיתוג
אם הצלחתם לבחור את השם לעסק לבד בדרך כלל תהליך המיתוג יתחיל מעיצוב הלוגו. הלוגו הוא כנראה אחד האלמנטים החשובים ביותר עבור העסק ואסור לזלזל בו. אם אתם עדיין לא בטוחים ב-100% מה זה אתם יכולים לצפות במדריך הבא שמסביר את הנושא.
המיתוג כמעט תמיד מתחיל עם עיצוב הלוגו מאחר והלוגו של העסק יופיע בכל האלמנטים הגרפיים שיוצרים בשלב המיתוג. אחרי שמסיימים עם הלוגו יוצרים את כל שאר האלמנטים בהתאם לחבילת המיתוג שבחרתם. בדרך כלל לחברות שמציעות שירותי מיתוג יש חבילות מיתוג שונות שכל אחת מהם כוללת אלמנטים גרפיים שונים בהתאמה לצרכים של מרבית סוגי העסקים. אתם יכולים לצפות בכמה מחבילות המיתוג שאנחנו מציעים בעמוד חבילת מיתוג לעסקים ותוכלו לראות שם מה כלול בכל אחת מהחבילות.
בפועל אין אפשרות להגדיר את התהליך העבודה של המיתוג בגלל שחברות שונות עובדות בצורה שונה. התהליך משתנה לפי סוג חבילת המיתוג, לפי סוג העסק ולפי המעצב הגרפי שמולו אתם מתנהלים. במרבית המקרים לאחר עיצוב הלוגו ממשיכים לשאר האלמנטים בחבילה לפי סדר החשיבות שלהם ומנסים לבצע במהלך המיתוג איזושהי אחידות בין כל העיצובים והצבעים של האלמנטים הגרפיים בחבילה (שפה מיתוגית). המטרה של האחידות היא לאפשר לזהות את המותג/העסק שלכם יותר בקלות.
העצה היחידה והטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת לכם על מנת לצלוח את המיתוג היא להיות שותפים לתהליך. תנסו לחפש ברשת ולגבש איזושהי דעה לגבי מה שאתם מחפשים. חשוב שתבינו שהאדם שנמצא מולכם ויוצר את המיתוג לעסק שלכם הוא לא קורא מחשבות ואם אתם לא תדעו מה אתם מחפשים ומה אתם רוצים לשדר בהרבה מהמקרים גם הוא לא ידע והתהליך של המיתוג יסתיים בכישלון.
עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!
אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
יוחאי ירמיהו
עוסק בתחום של עיצוב גרפי ובניית אתרים למעלה מעשור. מתמחה בתחום של עיצוב באנרים ומודעות לפרסום בגוגל ובפייסבוק ומתמחה בתחום של פיתוח אתרים ודפי נחיתה מ-0 באמצעות וורדפרס.
איפשהו בדרך עשיתי גם תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה, הנדסאי תעשייה וניהול עם התמחות בשיווק אם זה מעניין מישהו.
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
בעבר הרחוק לפני שכולנו עברנו לעולם הדיגיטלי מיתוג לעסק היה תהליך שרובו התנהל מהצד של הדפוס. היום לעומת זאת עברנו לעולם הדיגיטלי ובעל עסק שמהסס מפספס.
מעוניינים לשפר את המיתוג והשיווק של העסק בדרכים אפקטיביות שרוב בעלי העסקים לא מכירים? כנסו למדריך הבא ותוכלו לצפות ב-4 דרכים מגוונות שיעזרו לשפר את המיתוג העסקי שלכם באופן משמעותי על פני המתחרים.
מיתוג עסקי היא אחת הפעולות הקריטיות להצלחת העסק. מיתוג מתייחס לתפיסה, לערכים, ולמסרים שבית העסק מעוניין לשדר לקהל לקוחותיו ולכן הוא כל כך חשוב. במאמר זה נציג לפניכם 5 טיפים חשובים למיתוג עסקים.
אין ספק שפייסבוק הפכה להיות אחת הפלטפורמות החזקות ביותר עבור בעלי עסקים שרוצים לפרסם את העסק שלהם בחינם ובאופן ממומן. צפו במדריך הבא על מנת ללמוד איך לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק.
יוטיוב (YouTube) היא אחת הפלטפורמות הטובות ביותר לפרסום וקידום העסק שלכם על ידי שימוש בסרטוני וידאו. במדריך הבא נלמד אתכם צעד אחר צעד איך לפתוח ערוץ יוטיוב לעסק ואיך להעלות סרטונים.
לינקדאין (Linkedin) היא פלטפורמה שפחות מוכרת בישראל אך מדובר באחד מאתרי המדיה החברתית החזקים ביותר לחברות ובעלי עסקים. במדריך הבא נלמד אתכם איך לפתוח עמוד חברה באמצעות לינקדאין.